Svår Dag

Det har varit en svår dag idag. Det var svårt att vakna, det var svårt att springa till busshållsplatsen för att i vilket fall få vänta en kvart på nästa buss och det var svårt att vakna till väl på jobbet. Just nu är det svårt att prata lugnt och vänligt med medlemmar som jag anser är fulkomligt genomstupida eller rentav oförskämda i telefon. Det är svårt att låta bli att trycka på mute och skrika profanities rakt ut.( Det blir mer att jag skriker efter jag lagt på samtalet.) Det är svårt att andas också. Det är svårt att koncentrera sig och lyssna till vad personen just sa till mig.

Allt detta är svårt idag. Vissa dagar är det lätt, nästan alla dagar. Den här dagen är speciell. Det jobbiga är energibristen, tålamodet och andningen. Inte ens lunchpromenaden hjälpte - inte ens min coca cola. Lyckligtvis, är många som ringer mycket trevliga och glada - då mjuknar man snabbt igen. Dessutom kom en av mina chefer förbi mig och visade mig en liten sjuk kattunge. Den var så sjuk och så sjukt söt! Fullkomligt bedårande.

En timma till eftermiddagsfikapromenaden! Efter det är det 2,5 timmar kvar tills jag får gå hem. Hem till Ringens Brödraskap. Hem till hammocken. Hem och sova. Sedan är det raka vägen till jobbet och sedan raka vägen till Thulins!
Happy as Happy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0