Corpus spongiousum

Tack OSKAR för ett nytt ord i min vokabulär. När jag trodde att min klass hade nått sin topp av stereotyp nördighet förbluffar vi oss själva med att spendera våra håltimmar på nya schackplanen och låtsas att vi krympt. Bangar man ihop två pjäser uppstår också en trumhinnespräckande resonans som kan underhålla mer än väntat. Efter Victors pricksäkra stålskott med fotbollen på Magnus vänsta pungkula blev dagen bättre - trots vårt melankoliska kursprov, vilket hade utspelats de föregående 3 timmarna. 

Dessutom har ett starkare förtroende upprättats för min klass av mig. Nästa vecka ska jag pakta med mentor Sofia och peppra Adam. Och halvt på allvar sönderpeppra diverse andra klassmedlemmar jag inte gillar - utan att bebrås! Fast jag ogillar ingen i min klass just nu. Tror typ att alla skulle kunna vara mina vänner, ifall jag orkade engagera mig. Ibland engagerar jag mig också. Som idag - och det bidrar alltid till att den dagen blir jättebra. Jag får bra dagar då. Jag har bra dagar. Idag var en bra dag. Är en bra dag. 

Sug Kuk - ordmissbruk. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0